Sidor

söndag 16 november 2008

2008-11-16

Klockan två i morse gick jag för mig själv genom mörkret från min far till min mors lägenhet. Jag flydde fältet från pappa när han vart ute på korgen och 15 pers kommer hem till honom när jag precis somnat. Han tror att jag ska kunna sova när dom låter som ett tänk vilda apor, nej jag gick. jag grät för mig själv hela vägen och mötte en kille och en tjej. Killen var inte nykter och han verkade ganska hotfull mot tjejen som jag antar var hans flickvän. Han frågade mig om hade en tändare jag säger nej och han skriker hora till mig. Tjejen ropade och bad om ursäkt för att han betedde sig så, jag sa att jag inte brydde mig. Kom hem till mamma och la mig i sängen, låg där länge och bara stirrade i taket tills jag på något sätt somnade.
...
Samtidigt när jag gick där i mörket kom jag och tänka på att vid den tiden för 10 månader sedan låg jag i sängen med Pontus bredvid mig och det vart då det vart vi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad vackert skrivet Patricia :) du skulle ju kunna bli författare. Bra att du kom hem säkert till din mamma å att den där killen inte gjorde ngt mot dig... det var trevligt i fredags :) haha du jag å alex på dansgolvet å en massa kåta grabbar ;P kramar