Sidor

fredag 21 november 2008

Snön faller som socker

Ibland kan man ändra sig om vissa saker.

Snön har vräkt ner över Hallstavik och nu går snön så högt upp att mina relativt höga stövlar snart inte kommer kunna skydda mina fötter/ben från att bli våta. Först när jag såg snön fallla ner så fick jag känslan av nedstämdhet, jag gillar inte snö. Det är kallt och man blir våt av slask och av att snön smälter på kläderna. Dock tycker jag det är vackert när solen reflekteras i snön och att det blir så ljust av snön. När Robin och Fine kom för att hämta mig så var Fine som ett litet barn. Hon hoppade upp och ner och halv skrek att det var snöade. Jag muttrade att jag hatade snö. Dock så när vi skulle hem så smittade lite av hennes snöälskande över till mig. Helt plötsligt hade vi eller snarare jag ett impuls snöbollskrig med henne. På något sätt så har jag gått från att "hata" snö till att faktiskt se det posetiva med det eller vad man kan utnyttja det till. Imorgon ska jag, Fine och Robin leka i snön och höjdpunkten kommer nog bli när Fine kommer få hamna med huvudet före i snön!

Inga kommentarer: