Sidor

måndag 11 juni 2007

In My Dreams.

För några nätter sedan drömde jag en väldigt märklig dröm, så märklig att jag faktiskt var tvungen att skriva ner den.
Vad den egentligen handlade om har jag ingen aning om för själva budskapet var osynligt just för tillfället. Efteråt när jag vaknade till så började jag fundera vad drömmen egentligen betyder, om den hade någon betydelse överhuvudtaget. Men man brukar säga att drömmar är intryck under dagen eller från något som har hänt i det förflutna. Att drömmar skulle ha en betydelse det har jag alltid trott, på ett eller annat sätt. Men drömmar kan vara osammanhängande och förvirrande just för att det kanske är något som du inte vill minnas, något du inte borde minnas. Den här drömmen var ganska hemsk på så sätt att jag förstod budskapet när jag vaknade upp. När jag vaknade upp skrikande,kallsvettig och försökte att andas normalt då såg jag alla bilder i huvudet lika klara som om det faktiskt skulle ha utspelat sig, vilket det faktiskt gjorde i mitt undermedvetna. Jag vart jagad av någon och sprang skrämt in och låste in mig i en skrubb eller något likande. Intryckt mot skrubbensvägg satt jag och hörde en röst, en röst som jag känner igen. Först var rösten lugn och ljuv men för varje gång den ropade på mig vart den bara mer och mer arg. Tillsist var den utanför dörren, tröck ner handtaget och när den märkte att det var låst började att slita handtaget upp och ner samtigt som man hörde hur den skrek. På något sätt fick den upp dörren och kollade in i rummet, gick ner på knä och sträckte ut handen mot mig och sa att allt skulle ordna sig. Tvekande la jag min hand i personens hand och då slöt sig fingrarna hårt om min hand. Jag skrek av smärta när naglarna började att trycka mot min hud men den släppte inte taget, blödet började att rinna ner för min arm och när jag vände upp mitt ansikte mot personen så spärrade jag upp ögonen och vaknade.

Inga kommentarer: