Sidor

måndag 3 september 2007

Kärleken har en plats.


Det kanske är på tiden nu att jag uppdaterar om vad som har hänt under helgen, jag skulle ha gjort det igår kväll men då hade jag verken orken eller lusten att skriva. Så här kommer några meningar om helgen :)

Fredag:
Övertalade mamma och pappa att låta mig vara hemma från skolan, vi skulle bara ha två lektioner och vi gör ändå inget på dom så jag missade ju direkt inget. Var hemma och vilade upp mig så att jag skulle känna mig bättre tills det att jag skulle ta bussen till Östhammar. Det var hemskt att bara sitta på rummet i timmar och vänta, vänta på att man skulle ta bussen. Sedan nu känns det som om hela helgen har gått alldelles för fort. När jag kom fram så vart det som vanligt en krockkram med Fine :) lika underbart att se henne varje gång. Vi gick och skulle handla mat, det var då meningen att jag skulle laga mat nu i helgen men jag kände verkligen inte för det pågrund av min förkylning så det fick bli pizza istället. Handlade klart och det var typ en halv timme innan bussen skulle gå till Forsmark så Jonathan guidade mig och Fine i Östhammar, vi har våra sjuka teorier om invånarna. När vi hade kollat klart gick vi till bussen men det var fortfarande tid kvar men vi fick gå på bussen, när allt "bussfolk" kom så satt jag ock berättade sjuka historier och det var bara jag och Fine som skrattade men det är ju som vanligt med andra ord. Bussen åkte och äntligen var jag på Forsmark igen! Vi umgicks med alla och spelade singstar och dansmatta.


Lördagen:
Vaknade ganska tidigt och gick över till Fine för att äta frukost med henne. Dagen bara fortsatte och jag vet inte riktigt vad all tid tog vägen? Jag och Fine gick också till Forsmark skolan bra och tillbaka, tog en riktig långpromenad och gick i engelskaparken. Vi lyckades hamna mitt i ett bröllop, det var jätte fint. På kvällen fick några i barackenen iden att elda på något i en kastrull och det spred sig över hela bostadsområdet så när vi gick ut stog det 13-18 personer till som skulle med. Ja, ska väl inte gå in för mycket på vad som egentligen hände men det slutade med att jag låg halv död i sängen, man ska inte springa när man är förkyld! Att jag aldrig kan lära mig..Den kvällen så kollade vi på Disturbia och spelade spel. Jag och några skulle kolla på Film senare men det slutade med att vi somnade i Jonathans rum, han snarkade så jäkla högt att jag väckte Martin och fick honom att sova med mig inne på Fines rum istället.


Söndagen:
Jag ville inte ha söndag! jag ville inte åka hem.. Men så vart det ju ändå. Umgicks med alla så mycket som möjligt den dagen och kramade om alla. Att dom inte ville att jag skulle åka gjorde det hela inte bättre direkt. Min mamma kom och fikade med alla i baracken även Caroline och Jenny var med så Fine visade runt i baracken och jag presenterade alla. Klockan gick och det var dags att åka..Så jäkla svårt det var att sätta sig i bilen sedan när man satt där när man hade åkt ville jag hellst bara hoppa ur bilen och springa tillbaka. Som ni märker så trivs jag för bra där :) Och det är två veckor tills jag är där igen.. Jag saknar ju alla redan!

Jag säger det bara, Forsmark är kärlek!
1 September <3

Psst! Fine, jag kom faktiskt för att träffa dig också. Du är ju prio ett! <3

Inga kommentarer: