Sidor

onsdag 17 oktober 2007

Varför går tiden aldrig snabbt när man vill?

Mesta dels har tiden bara svichat förbi mig utan att jag har kunnat stoppa upp den. Men NU bara för att jag vill att tiden ska gå snabbare, då saktar den ner! Just nu vill jag hoppa över dagar för att kunna få göra allt det som jag vill. Jag vill egentligen slippa dagen idag och hoppa till imorgon. Sedan kan tiden få gå ganska så fort tills jag träffar Fine och så kan den få gå i snigelfart igen. Sedan snabbspola till onsdag eftermiddag och sedan kan den gå på slowmotion. Det finns så mycket man vill göra men man har inte tiden till det, det kommer bara flera och flera läxor hela tiden. Det känns som om man inte gör annat än att tänker på skolan hela tiden, man sitter och planerar vad man ska göra nästan varje dag för att man måste plugga något jämt. Det svåraste just nu är att skriva två dikter som jag måste göra, jag kan inte skriva dikter.. inte på kommando iallafall. Men jag ska gå och sätta mig någonstans när jag kommer hem och försöka att skriva den engelska dikten iallafall, den andra får vänta tills jag har druckit coca-cola. Vi har börjat med atomer och sånt som man gjorde på högstadiet igen och Titti våran lärare pratade om att i trean ska vi till Forsmark. Ida vände sig direkt mot mig och log :) det kan vara så att jag har pratat en del om Forsmark, inte kärnkraftverket utan skolan och allt annat där. Jag har ingen ork att egentligen vara kvar i skolan..huvudet gör ont och jag är så förbannat trött. Men det är samhällskunskap och det kan vara bra att gå på den så att jag kan få veta om vilket jäkla parti det är jag ska så och babbla om sedan. Vilket visade sig vara KRISTDEMOKRATERNA!...suck.
..
Jag kommer iallafall att äta mig fet på polkagrisar :) våran klass säljer och jag vill handla 8 stycken.. men det blir kanske lite väl mycket att trycka i sig. Har redan ätit en och GUD vad gott det var!

Inga kommentarer: