Sidor

torsdag 29 november 2007

Oplanerad sovmorgon.

Suverän start på morgonen, vaknar halv nio och inser att jag har försovit mig 2,5 timme.. Finns inte så mycket att göra missade åtta bussen och var då tvungen att vänta på tio i tio bussen. Vilket innebär att jag missade mina två första lektioner och nu har jag bara en lektion kvar. Känns ju väldigt nödvändigt att åka in men jag måste. På stationen i Hallsta mötte jag en kändis :) Kommer ni ihåg julkalendern, mysteriet på greveholm? Ett av spökerna bor någonstans i närheten av Hallsta. Så hade sällskap av en kändis på bussen det var väl inget speciellt så men jag började att tänka tillbaka i tiden när man var liten. Sedan när jag böt buss satt där ett litet barn i sin mammas knä och lyssnade på en historia som mamman läste. Då fick jag känslan att jag vill också vara liten och grypa upp i mammas famn och lyssna på alla historier som hon brukade läsa för mig. Åren har gått för snabbt och det går bara snabbare hela tiden.. snart sitter jag här som en gammal tant.

1 kommentar:

Anonym sa...

klart man kommer ihåg greveholm^^ blev du inte rädd? ;P