Sidor

lördag 23 augusti 2008

Avgiftning

Min kropp är ganska sliten från gårdagen då det vankades fest ute på barnens ö hos Staffan. Det är inte alkoholen som spelar den största rollen i detta drama utan det är min sömn som saknas. Först eftersom det har vart två skoldagar och jag är verkligen inte van vid att gå upp klockan 5 och sedan har jag inte sovit bra och inte somnat i tid. Ikväll hoppas jag på att John blund kommer till mig i tid ikväll! Idag har jag umgåtts med Emelie nu på eftermiddagen och vi drog till en kräftskiva men kan ju meddela att vi lämnade denna väldigt tidigt, var inte värt våran tid att slösa den där.
...
För någon dag sedan gick jag hem från bussen och hamnade i något typ av djupt tänkande. På något sätt kom jag fram till att jag är inne i en avgiftningsfas, jag tar inga droger eller något sånt utan min kropp och huvud vänjer sig sakta vid att inte ha älsklingen runt mig. Första dagarna är jobbiga men det blir lättare. Saknaden finns där varje dag men den gör inte lika ont, utan den liksom är mer som en härlig känsla inget som gör ont.
..
Nej, nu ska jag kasta av mig kläderna och sätta på mig en stooor sovtröja och krypa ner under täcket och hoppas dels att jag kommer somna men också att när jag somnat att jag får drömma den där härliga drömmen då Pontus ligger bakom mig, snusar i mitt hår och kysser mig i nacken och viskar ljuva ord i mitt öra.

Inga kommentarer: