Sidor

onsdag 10 september 2008

?

Det var ju ett lyckat möte mellan mor och dotter.
Mamma ringer för att prata om en jacka jag vill skicka tillbaka men hon tittar inte lappen som behövs, men hon säger att hon löser det ändå. Hon kommer till pappa för att hämta och lämna av saker och innan hon åker säger hon att jag kanske måste passa min katt för att hon åker bort i helgen, inga problem säger jag. Hon började sedan säga att när jag är hos pappa måste jag kanske börja vara hemma vissa helger för att hon vill åka till Stockholm eller annat. Hon säger också att jag måste börja ta ansvar för min katt eftersom det var jag som ville ha henne. Och jag sa att ja jag har vart slarvig med katten men att jag har behövt tid att anpassa mig till den situationen som är nu att mamma och pappa har separerat.
...
Mamma går i taket och säger att alla är så jäkla arga på henne och jag fattar nada? Tydligen sa jag väl något fel fast jag inte sa något och mamma sa att om det ska vara på det viset får vi lämna tillbaka Caise. Och jag sa att när vi skaffade henne var det en helt annan situation än vad det är nu. Det slutade med iallafall att mamma åkte härifrån arg antar jag och jag sitter här och har dåligt samvete för att jag tror att jag har gjort allt fel.

Inga kommentarer: