Sidor

torsdag 9 oktober 2008

Tre fiender

I människans huvud finns förnyftet,
i hjärtat viljan
och i underlivet drifterna.
- Platon
...
Mina värsta fiender just nu är tiden, mardrömmar och rädslan. Två av dom kan jag handera. Just nu är det mardrömmarna som ställer till det mest i mitt huvud, sover dåligt och vaknar onödigt tidigt för att sedan inte kunna eller våga somna om. Men drömmarna är bara drömmar och inte verklighet, men just då när man sover är det en typ av verklighet som skrämmer. Dom spelar på mina rädslor. Somnbristen gör att jag inte kan fokusera ordentligt och jag har dagligen huvudvärk som gör det svårt att hinna med att höra dom läxor jag behöver göra.
...
Då blir tiden mitt problem, tiden bara tickar och dels är det bara bra, jag länktar men dels så gör det att man känner en press. Det finns så mycket annat jag skulle vilja hinna med, som att leva? Promenera och bara känna att man faktiskt lever och inte är robot.
...
Ändå trots att allt det jag skriver låter negativt så känns det inte som det ändå. Det känns ändå som jag har koll på vad jag behöver göra för att klara läxorna och jag vet att mardrömmarna är mardrömmar.
Du gör mig lycklig

Inga kommentarer: