Sidor

onsdag 4 mars 2009

Drömmar, födelsedagsplaneringar och skolan.

Inatt var det faktiskt nästan omöjligt att sova. Dels för att jag kände mig inte trött överhuvudtaget, min mun gick i ett och Jens fick be mig både en och tio gånger att hålla tyst. Kunde inte hitta något bekvämt sätt att sova på, resulterade i mycket vridande och vändande. När Jens hade bestämt sig hur han skulle ligga vart det halvt över mig med huvudet på bröstkorgen. Det var mysigt ett tag tills mina ben började domna bort och katten bestämde sig för att ligga mellan våra ben, det fanns ju så gott om plats där..not.
..
Senaste gången jag kollade på klockan visade den 03.36 och antagligen somnade jag efter det. För drömt det har jag, som vanligt en helt orealistisk dröm som innehöll: Miljontals sedlar, nakenråttor, ett spanskt internat, en drottning som klädde ut sig till kung, Apor på mammas jobb med en massa sprit och en historie lärare som bara pratade tyska. Uppsöka en psykolog för skumma drömmar kanske? vem vet kanske finns något dolt budskap i all denna röra.
..
Sitter nu och väntar på att svenska C lektionen ska börja. Som vanligt går ju bussarna in till Uppsala så jäkla dåligt så jag får ta åtta bussen, kommer fram nio och lektionen börjar tio. Men men, hinner ju skriva ut arbetet och kolla igenom mina vanliga besöksmål på Internet
..
Längtan efter fredag blir bara större nu när det känns i magen att jag är taggad för det. Först in till Stockholm med Jens, Monika och Fine. Jens fyller arton den dagen så han ska skriva teoriprovet till körkortet. Jag och Fine ska iallafall underhålla oss med shopping och trots att jag vet att jag behöver snåla med pengarna har jag en känsla som säger att jag kommer nog handla saker än. Hitta en födelsedags present ska jag lyckas med också..varför ska det vara så svårt att köpa saker till killar!? Sedan på fredag kväll blir det utgång för att fira både Jens och Staffan i Norrtälje. Förfest hos Linn och Viktor och vi blir faktiskt ett gäng på tio personer som ska med ut.
..
Längtarlängtarlängtar efter att få dansa runt på dansgolvet, känna den sköna känslan av alkohol i blodet och självklart ha nöjet att supa ner de två födelsedagsbarnen.. om inte jag hinner falla av pinn först!

Inga kommentarer: