Sidor

onsdag 25 mars 2009

Ge mig dans och alkohol

Paranoid, rädsla och känslan av inte kunna göra något.
Jag har insett att jag är nog lite av ett kontrollfreak, inte till den graden att jag styr andra men jag kontrollerar gärna mig själv. Det är den stabiliteten som jag kan ha i mitt liv, allt de runt omkring kan jag inte styra. Jag är en stressad person, jag stressar upp mig för saker som jag endå inte kan styra som andra människors handlingar och känslor, iallafall om det rör mina egna känslor. Rädslan att bli sårad, blottad och ärrad. Man kan undra hur många gånger ett ärr kan rivas upp av flera olika människor. Dåligt självförtroende i förhållanden, nu får jag ta och ge mig. Svartsjuk, rädd och nedkärad. Ge mig dans och alkohol, inte sitta hemma i soffan och tänka massa hemskheter. Vilda fantasier, mina rädslor och tänk om de skulle slå in. Jag borde ha lärt mig, nu efter så många gånger.

Inga kommentarer: