Sidor

fredag 24 april 2009

24 april 2009

Dagen har spenderats i Uppsala, åkte in dit för att skriva naturkunskaps provet men åkte in lite tidigare för att Gustaf och jag bestämde oss för att träffas innan. Vi satt och glassade i solen utanför skolan och pratade. Sedan åkte han in till stan för att möta sin flickvän för en mysig stund i parken och ja, jag vart lite svartsjuk. Jag stannade kvar och spenderade en timme med att skriva minst 10 sidor ( skrivkramp! ).
...
Efter det så var jag nervös och hade hjärtklappningar, tänkte att jag ringer Monika varför jag fick den idén har jag ingen aning men så blev det iallafall. Det roliga var att hon hade precis tänkt ringa mig också, det var lite skoj. Jag har fått en tid till kiropraktorn om två veckor men vi pratade om en jäkla massa annat. Ska man ha en svärmor ska man ha Monika så är det bara! Men håll tassarna borta.
..
Mötte Tanja på bussen in till stan och det vart lite snabb prat med henne och sedan mötte jag upp Gustaf och hans flickvän Ida vid Åhlens och vi väntade även upp en kompis till Gustaf Emmy. Vi gick ner till ån och glassade i solen tills det var dags för hem färd.
..
Så idag har jag träffat två nya ansikten och lärt känna det tredje bättre. Nu väntar jag på att Emma ska dyka upp och sedan skulle nog Fine komma också. Förhoppningsvis slutar det väl med att Jens hämtar mig i kväll när han ändå åker från Norrtälje så jag kan sova med honom, men man ska inte hoppas för mycket kanske.

Inga kommentarer: