Sidor

onsdag 27 maj 2009

27 maj 2009

För varje dag som går blir det allt jobbigare att komma ur sängen. Vet inte om det är pågrund av att jag är små förkyld eller om jag bara tappat glöden. Men det är bara att kämpa på det är inte många dagar kvar.
..
Ganska onödig dag i skolan men jag fick iallafall ut glädje av den, tro det eller ej. Jag fick veta mitt betyg i svenska b och historia a och när jag fick höra mitt betyg i historian tappade jag hakan och ramlade nästan av stolen. Det hände bara inte! Ett MVG, från ingenstans. Det är tack vare Gustaf som jag fick det eftersom han hjälpte mig att förstå uppgifterna. Så jag gick från ett G till ett MVG på tre inlämningsuppgifter. Varför går jag inte i samma klass som Gustaf? hade väl haft MVG i det mesta om man hade det smartsnillet bredvid sig. Och jag ringde honom och tackade honom och han fick en björnkram också. VG i svenska b men det visste jag redan sedan innan så ingen suprise där.
..
Stora leendet var på hela dagen. Vart bara större när jag kunde åka hem tidigare och somnade på soffan med katten sovandes på min mage. Vart bara bättre när Jens nyss dök upp och man fick lite snabbt krama och pussa på honom.

Inga kommentarer: