Sidor

torsdag 28 maj 2009

Jag har skaffat en pool i mina skor

Att stå i regnet i tunna kläder och skor som inte tål vatten. Det är ingen hit och nu rinner näsan värre än innan. Men jag har iallafall pratat med läraren och jag åker hem vid tolv och är hemma i Hallstavik till ett. Måste handla mat åt katten för annars kommer han väl äta upp mina tår idag med. Han är äter som en galning den katten och på det är han kräsen och bortskämd. Vilken mat som helst går ju verkligen inte utan det ska vara dyr fransk kattmat med hela räkor i. Antar att det är jag som kommer få laga maten också eftersom mina syskon inte har lärt sig hur man hjälper till med saker hemma än.
..
Min varma säng, just nu låter det som en av de bästa sakerna på jorden. Hoppas mitt humör inte är lika grinigt som igår för då låser jag in mig och kastar nyckeln. Ingen ska behöva stå ut med en överkänslig, jobbig och gnällig sak som jag är när jag är sjuk. Blir runt 5 år igen och står och hoppar upp och ner när viljan inte går igenom.

Inga kommentarer: