Sidor

måndag 25 maj 2009

Lerum 2009

Igår någon gång efter tolv tiden så kunde man lägga sig i sängen efter flera timmar i en bil. Jag gör en korthistoria av våra äventyr ner till Lerum och Göteborg.
..
Torsdagen det var då det stora äventyrer började och vi satt oss i bilen. Där vart det mest sömn för min del eftersom jag inte ville plåga mina medpassagerare med mitt babbel. Vi stannade till och köpte polkagrisar i gränna och det satt man att snaskade på. Kom fram till Lerum inte allt för sent. Vart ganska tidig kväll och Jens och jag fick sova i en 90 säng men det gick. Nog för att jag höll på att bli utputtad några gånger men det är smällar man få ta.
..
Fredagen då var det Liseberg som gällde. 4 år sedan jag och Fine var där senast och det vart åkande. Fick upp Jens och Robin i Lisebergsbanan, Kanonen och utsiktstornet och detta är starkt då dem är höjdrädda. En mycket trevlig dag kort och gott. Hem och sedan vart det grillning och umgicks lite med bmxare.
..
Lördagen var det dags för träning för killarna så jag och Fine tog bilen i till Göteborg för att shoppa men vi hämnade på Universeum. Dansade dansmatta och kollade på lite allt möjligt mysigt och nostalgiskt. Åkte hem och sedan vart det tävling och Jens fick en 4e placering.
..
Söndag då var det dags för sista tävlingen och Jens lyckades nu haffa andra placering. Min karl är duktig. Hemfärd efter att vi ätit pizza och bilköer vart det också. En timme var vi fast på ett ställe.

Inga kommentarer: