Sidor

måndag 29 juni 2009

Med hjärtat i halsen

Hur ska man egentligen reagera när ens pojkvän kommer in genom dörren haltande, med en hängande arm, stort sår på handen och man ser hål i byxorna och tröjorna. Blod såg man som rann ner från hans knä och han sa direkt att jag inte skulle kolla allt för noga. Hjärta var i halsgropen och det är det fortfarande. Tydligen lyckades han med att ramla på träningen och då har han ändå klarat sig utan att ramla när han vart i Frankrike. Hans vanliga tur eller nått..
..
Nu åkte han iallafall ut till Herräng för att Monika ska rensa hans sår från grus och det ser inte mysigt ut eller är särskilt trevligt. Jag ville åka med men det fanns inte plats i bilen och tur är väl kanske det för jag tror inte jag hade klarat att se såren. Men det kommer jag ändå eftersom han kommer tillbaka. Snälla gud låt min klumpighet försvinna i natt! Så jag inte gör honom mer illa än vad han redan har.
..

Inga kommentarer: