Sidor

torsdag 12 november 2009

En berättelse

Klockan ringde klockan sex jag stirrade på den och bestämde att krama Jens slog att sminka sig så jag låg kvar. Tiden tickade på och jag som trodde jag var vaken men jag somnade och vaknade av Jens mobil som började spela upp sitt alarm. Klockan var nu halv, bara att hopp ur den varma sängen och chocka kroppen snabbt med kylan i rummet. Vart tusan hade jag lagt mina byxor?! Började leta och hittade de under sängen, hur hamnade de där hann jag tänka medan jag gled i dem och tittade i smyg på Jens som sprang runt i bar överkropp. Jag ville kasta ner honom i sängen igen men visste att vi inte hade tid.
.
På med tröjan och sedan ut i hallen och plockade i de sista sakerna i väskan som redan var överfull. Öppnade dörren och ett moln bildades framför munnen så kallt var det. Den lilla pölen vid infarten var is och frost låg över allt på marken. Hand i hand med vantar på vandrade vi ner till bussen.

Inga kommentarer: