Sidor

lördag 14 november 2009

Jag blir galen..

Läste en artikel på aftonbladet om tjejer som sminkar sig. Tjejerna som de pratar med är 12 till 14 år gamla och medan jag läste så bara satt jag där och svarade i huvudet på de som säger. Och vart rädd för hur det faktiskt såg ut! små mini fjortisar, håret ser hemskt ut de är bleka eller för bruna i ansiktet. När jag var i den åldern sminkade jag mig inte.. men tiderna förändras det märks ju. Här är några svar de ger:

.

Slutsatsen: Man är tydligen ful och nördig om man inte sminkar sig. Tycker inte att det är något fel att sminka sig, man kan dölja saker man inte är nöjd med eller kanske framhäva de drag man tycker om. MEN använd smink med motta, inte en hel puderburk/foundations i tre nyanser för brunt och ögonfransar som ser ut som spindelben och hår som ser ut att tillhöra frankenstains brud med elchockar.

Inga kommentarer: