Sidor

måndag 21 december 2009

Älskar det nya kär?

Kollade på ett avsnitt av How I met your mother där Ted säger till Robin på första dejten att han älskar henne. Han menade det antar jag eftersom han hade tankar på att hon skulle bli tjejen han skulle gifta sig med. Men det jag vill få fram är iallafall att folk verkar kasta ur sig till höger och vänster att de älskar folk. Detta stör mig på något sätt, kanske för att orden förlorar mening när man överanvänder ett ord. Det är bara att kolla på alla små tjejer verkar vara de som står mest för det som verkar älska en ny kille varje vecka. När vart älska det nya kär? För det är så det verkar betyda. Jag vet själv att man är galet kär i början och kan hålla i sig under hela tiden och man kan älska någon tidigt, säger inte att det är omöjligt. Men att läsa att: " En månad idag, Älskar dig! du är mitt allt! kan inte leva utan dig! " Och sedan några veckor sedan är det slut och inom någon vecka finns den nya killen där. Vad hände med kan inte leva utan dig, du är mitt allt? Känns inte så seriöst på något sätt..
.
Okej, har det fått det ur systemet nu iallafall och tycker ni annat så tyck gärna till.

Inga kommentarer: