Sidor

onsdag 9 december 2009

Stämmer inte


Jens kom in och kastade papper i knät på mig. Han ska ha muntliga nationella i svenska och jag fungerar som idémaskin. Läste igenom deras häfte som de har och jag skulle vilja ha haft det själv. Handlar om relationer och starka band och sånt finner jag intressant och därför självklart så kunde ju inte det vara mitt nationella! Men men, läste en text om hur forskning eller nått fått fram en mall om hur storesyskon, småsyskon, mellanbarn och ensambarn ska vara. Och jag är inte storesyster iallafall så mycket kan jag ju säga utan jag är en mix av småsyskon, mellanbarn och ensambarn. Så hum, vet inte alls om jag tycker den forskningen var bra eftersom jag är älsta barnet. För det var samma på Jens, han ska vara ensambarn om det ska stämma hyfsat på honom och han är minstingen i sin familj

Inga kommentarer: