Sidor

fredag 25 december 2009

Tummen upp för julafton

Min julafton var toppen! Var först hos Voukko och där böt syskonen och jag julklappar. Min kusin Peter hade fått ett WI som vi spelade de och Jens kom lagom tills att vi börjat. Kom fler och fler släktingar trots att 9 stycken fattades detta år. Kollade på kalle anka med alla kusinerna i soffan och sedan vart det mat. Julmaten fick man vara försiktig med eftersom jag skulle äta hemma hos Jens mormor också. Min pappa kom till och med och åt. Det betydde mycket att han gjorde det. Hela familjen under ett tak. Halv fem slutade Monika och då åkte vi med henne hem.
..
Vart mat och massa skrapande av lotter, förstår inte hur det kan vara så kul! Har vunnit 120 kronor totalt och då var det 80 kronor i Herrräng. Öppnade mer julklappar och jag har börjat gilla glögg fast bara den som smakar blåbär och lingon.
..
För att få ner maten lite grann tog jag och Fine en promenad och sedan kunde man få i sig mera.
..
Hamnade i matkoma och gick hem till Jens där vi låg och mös i sängen. Jo, detta är en av de bästa jularna jag haft sedan jag var liten.
..
Idag har det inte hänt så mycket men det är skönt det med. Väntar på att Gustaf ska ringa mig eftersom han smsade och nu är jag nyfiken på hur hans liv är. Har inte pratat sedan han var här i somras..

Inga kommentarer: