Sidor

onsdag 6 januari 2010

Jag bara funderar

Det verkar ploppa upp unga mamma bloggar överallt och de verkar bara bli yngre och yngre. Jag har läst allt från 13 år och uppåt. Fast verkar som den vanligaste åldern är 16 iallafall tycker jag så efter vad jag läst men har självklart inte läst alla mamma bloggar som finns. Men det som verkar vara populära just nu.
..
Jag undrar är det så att ungdomar skyddar sig sämre nu för tiden eller är det bara så att man vågar skriva om det på internet? Jag tycker inte att man automatiskt blir en dålig mamma för att man är ung men jag tycker också att barn ska få vara barn och inte få barn. Men det är lätt hänt att ett samlag resulterar i en graviditet (om man nu inte har planerat den) och många kan inte stå ut med att ha gjort en abort. Men tycker det verkar som att man ska växa upp så fort, man får inte vara barn längre. När jag var 13 så hade jag inga tankar på att ens kunna ha egna barn, vara en mamma vid den åldern och sex var ett ämne man pratade om men som var långt borta. Nu har 13 åringar både haft sex och haft sin fylla många gånger om i vissa fall och det tycker jag är hemskt.

1 kommentar:

Madde sa...

Håller verkligen med... Det är inge kul att se "små barn" va som "små vuxna" Och jag tror de har vuxit fram mer och mer dom senaste åren...