Sidor

lördag 9 januari 2010

Kommer ju inte glömma denna dagen iallafall


Gårdagen var en händelsefull dag kan jag ju bara meddela. Och turen har inte vart på våran sida. Började med att vakna tidigt och då kändes det som att fan vilken toppen dag det kommer bli.
..
Allt gick bra tills vi skulle åka till soptippen och dumpa av några gamla mattor när en bil prejade av oss från vägen! Såg bara hur snö flög upp över rutan och sedan stopp. Jens svor så det stod sig härligt till och jag var mest chockad. Klättrade ur bilen på förar sidan eftersom det var passagerarsidan som var i snön. Bilen hel och vi två hela så tur är väl det. Bil jäkeln som körde ner oss körde bara vidare och där var vi fast till en trevlig gubbe hjälpte oss upp.
..
Så till tippen och sedan mot Uppsala eftersom vi skulle kolla på bio vid två. I bilen då kom chocken så somnade och huvudet dunkade men det gick övet. Halv sprang till bion när vi parkerat bilen eftersom vi skulle hämta ut biljetterna halv två och då så var biljettautomaten trasig. Gick till kassan och så trasslade skrivaren där men tillslut så hade vi biljetterna och satt oss. Såg som sagt på Avatar 3D och den var otrolig!
..
Handlade lite i stan efter bion och sedan hämtade vi Nicke och Johan i Norrtälje. Sedan har det vart film och spelande här hela kvällen. Börjar känna mig trött och njuter nu av att det är svalt i sovrummet för när vi sedan är fyra pers som ska sova i ett rum kommer det inte vara så kallt längre.
..
Ja, det var väl min dag i korthet om man bortser från mina vanliga promenader.

Inga kommentarer: