Sidor

torsdag 14 januari 2010

Stranden 2010


Har ni tänkt på att alla börjar nu träna och ha sig inför beachen 2010? Jag är inget undantag och varför går vi på så mycket egentligen för att se bra ut på stranden. Visst man visar mer hud än vad man resterande tid av året men fortfarande.. Är det en onämnbar tävling där på stranden? jag ser det iallafall det så. Vem av killarna har mest muskler, vilken tjej har snyggast kropp? Och man vill ju själv passa in i någon av de där kategorierna Kanske snyggast rumpa eller något sånt. Man vill inte bli utstirrad, vara utanför den där ramen av att ha en normal kropp om man nu inte vill vara extrem.
..
Men det är så jobbigt att det blir den här träningshetsen, ångesten över att man har en viss kroppsform. För smalast är inte snyggast och mest muskler är inte det heller. Det varierar vad betraktaren tycker om och det finns alltid någon som tycker om varje typ av kroppsform.
..
Viktigast är väl att du accepterar och älskar dig själv för den du är. Vilket kan ta tid att göra men förhoppningsvis kan man någon gång i sitt liv vara helt nöjd. Jag hoppas att jag kommer känna så för mig själv också. Total acceptans över min kropp

Inga kommentarer: