Sidor

söndag 24 januari 2010

Zonterapi

Fotkarta över punkter som man kan trycka och massera. Olika punker är kopplade till olika saker.
..

Sitter här och nördar med älskling. Blir väl att försöka sova snart men kan ju hoppas på att vi är uppe ett tag till iallafall för jag är inte trött. Igår vart det en hel del promenader med Fine och satans vad skönt det var! Vi trodde att snön skulle ha smält bort mer vid sligen än vad det hade men snö i skonar slapp vi iallafall.
..
Annars har jag fungerat som fotmassör halva kvällen. Hämtade en bok hos mormor BL om zonterapi och sedan var det igång att hitta ömma punkter och göra olika behandlingar för att bota saker. Jens masserade mina fötter och de skulle fungera genom att göra mig trött, lite har den lyckats iallafall för små pömsig är jag iallafall. Sedan masserade jag Jens fötter mot trötthet och han kände sig piggare och eftersom han är uppe nu så har det väl funkat lite grann. Fine fick sig en omgång hon också för mensvärk.
..
Jens har ett blåmärke under foten? hur man nu lyckas med det.. så ja fick undvika att massera där. Annars vart jag väldigt intressserad av just zonterapi och är sugen på att lära mig mer och göra en vitaminkur som fanns i boken.

Inga kommentarer: