Sidor

tisdag 23 februari 2010

Hår som en taggbuske

När jag satt och väntade på bussen hem från Norrtälje la jag märke till en del saker, blir oftast så när man inte har en bok att studera eller musik att fokusera på. Men iallafall det var proppat inne i vänthallen. Jag tittade mig omkring och man lägger ju märket till de som låter mest, lite som apor på zoo. Brunetter med risigt hår, för korta tröjor och leggins, en brunkaka i ansiktet med spindel ögonfransar. Märkte ni något konstigt med den meningen? Det gjorde jag när jag gick igenom informationen, BRUNETTER? När vart fjortisarna större delen brunetter och inte blondiner? jag funderade länge och vart inte mycket klokare. De blondiner som fanns där (större delen iallafall) hade naturligt blont hår som inte såg ut som en taggbuske.
..
Jag fick mitt svar senare på dagen när jag promenerade med Fine. Den stora bloggfjortisen vart ju brunett, kissie med andra ord. Fick en lampa över huvudet och allt vart så självklart eller antar att det kan vara en anledning.

Inga kommentarer: