Sidor

måndag 5 april 2010

50 sanningar om mig

1. Jag skulle egentligen hetat Theresé men mamma vann namnkampen.
2. Min beräknade födsel skulle vart på min mammas födelsedag
3. Mina fötter har krymt två skostorlekar under förra året
4. Jag äter sällan godis efter att jag hade godisförbud för 5 år sedan
5. Har bara bott i Hallstavik hela mitt liv
6. Fick min första riktiga kyss när jag var 15 år gammal
7. Bet på naglarna tills jag gjorde ett vad med min mamma och jag slutade dagen efter
8. När jag var lite ville jag vara en pojke
9. Ångrar mitt val av gymnasie skola
10. Blev mobbad under en period på mellanstadiet
11. Jag skulle ha vart en tvilling
12. Red och skötte hästar i 13 år
13. Lyckades få ner min karate lärare efter två månaders träning
14. Förut var jag väldigt snabb på att springa korta sträckor snabbt
15. Jag är väldigt förlåtande av mig
16. Tycker om att planera och veta exakt hur saker ska gå till
17. Jag tror på det övernaturliga
18. Har lätt för att bli svartsjuk
19. Tycker om att umgås med människor nästan hela tiden
20. Jag skulle kunna leva på pasta ett helt år med olika tillbehör
21. Har svårt att få färg på kroppen om man inte bortser från rött
22. Kan memorera vad folk säger
23. Läser bloggar varje dag, flera gånger om dagen
24. Tycker om att ringa onödiga samtal bara för att höra någons röst
25. Har svårt att se en hel film utan att tröttna
26. Tycker inte om att fatta beslut utan att rådfråga folk
27. Pratar och mumlar i sömnen
28. Har livlig fantasin både i verkligheten och i drömmarnas land
29. Tycker om skräckfilmer trots att jag inte vågar kolla
30. Funderar på att läsa något inom psykologin
31. Älskar att åka tåg, avslappnade på något sätt
32. Tycker om skvaller, kanske är tjejbetingat?
33. Skulle vilja ha en ryggtatuering men skulle inte överleva smärtan
34. Den högtid jag gillar mest är julafton eftersom de är oftast då jag träffar mina kusiner
35. Jag är extremt duktig att komma med undanflykter
36. Klarar inte av matematik, det är rena rama kinesiskan
37. Har aldrig haft någon annan hårfärg än blont
38. Jag har haft många olika klädstilar
39. och väldigt många olika typer av klippningar
40. Jag är rädd för smärta
41. När jag är hungrig blir jag som en liten surig 5 åring
42. Bil eller bussfärder har en sömnig inverkan på mig
43. Har fobi för getingar och små insekter
44. Jag har bärt samma ring på fingret i snart 2 år.
45. Har gått hos en kurator som jag visste mer om än hon om mig
46. Klarar inte av att göra folk jag tycker om besvikna
47. Nästan hela min släkt på mammas sida har blåa ögon utom 2 st som har grön/blå
48. När jag var liten hade jag och Tove 20 pojkvänner tillsammans.
49. Jag är snål men har svårt att hålla i pengarna om jag hittar något jag gillar
50. Skulle vilja ha rött hår och gröna ögon, naturligt alltså.

1 kommentar:

Madde sa...

Kände att dina sanningar va lite roligare än mina xD <3