Sidor

lördag 17 april 2010

Det måste klicka

Som de flesta andra personer i min ålder så sitter man ju en del på Facebook och man går också med i en massa grupper. Ibland får man en bild av vad som betyder saker i personers liv, vad de tycker om att göra, favorit tvserier och allt möjligt. Ibland är det skrattretande när man ser att folk är med i grupper som går emot saker de sagt eller gjort. Dubbelmoral så att de skriker om det, ganska intressant faktiskt.
.
Men till saken iallafall, såg en grupp som hette; I still remember the day when I first saw you :)och då började jag tänka på första möten, på hur jag träffade folk som idag finns kvar i mitt liv och såna som hade en kort visit. Första mötet med någon kan också vara en upplevelse om hur en person är och sedan när man ses några veckor, månader eller år senare kan man uppleva personen på ett helt annat sätt. Det är många gånger jag haft ett dåligt första möte med många av de jag känner och till och med vart tillsammans med. Men som sedan under andra mötet rört vid något inom mig som gjort att vi klickat. Kanske måste man ha en viss inställning eller humör för att klicka med någon.

Inga kommentarer: