Sidor

torsdag 5 augusti 2010

Att jag inte svimmade?

Dagen vart inte som planerad. Skulle ha haft långdag idag men vid klockan två gjorde magen så ont att jag gick hem. Surt att missa en massa timmar men vad ska man göra?
.
Var en pojke och hans pappa som kom emot mig när jag jobbade och frågade efter en sjukvårdare. Jag svarade att vi inte hade någon men att vi hade förband och sånt om de behövdes. Vi gick in och jag frågade hur stort plåster han behövde, jag fick svaret att han behövdes nog sys. Jag kollade på pojken och pappa tog bort sin hand från sin sons huvud, där var ett långt djupt hack i bakhuvudet på honom. Ett gapande sår och jag tänkte, nu svimmar jag väl säkert. Men jag fick fram tryckförband och fick på honom de. Det blev en tur till akuten för dem och jag gissar på att de vart rätt många styng i huvudet.
.
Dagen har spenderats i liggande läge sedan jag kom hem. Eftersom solen var framme idag så vart det att lägga sig ute för att dels ta vara på solen och sedan för att vänta på att magmedicinen skulle funka.

1 kommentar:

Madde sa...

Tack :) Näe de e bara henna (A)