Sidor

fredag 27 augusti 2010

Jag har några timmar tillgodo

Idag blir jag 20, det låter så vuxet, som en ny början som att jag borde hänga på låset på systemet i detta nu. Men officiellt så är jag född vid två så än är jag inte 20, några timmar har jag kvar. Jag sitter här med en liten klump i magen, antagligen så har det med födelsedagen att göra och kan inte somna. Jens ligger och sover, jag ligger bredvid på en annan säng. Jag vill inte riskera att röra hans hand som är ganska väl inlindad, ser mer ut som han har brytit något än att han har gjort ett ingrepp på ena fingret och lite på armen. Längtar på något sätt efter att somna och vakna då vi ska ta en sväng till Uppsala och shoppa lite. Hoppas de blir av iallafall, beror på hur mycket smärtstillande Jens känner att han behöver.

Inga kommentarer: