Sidor

onsdag 22 september 2010

Överdrivet leende

Jag har alltid ogillat clowner men de blir väl så om man skräms som barn. Egentligen vet jag inte vad de är som ger mig rysningar när jag ser en, de ska ju vara glädjespridare som gör folk glada och jag vill helst gå därifrån eller alternativt springa. Denna fobi har iallafall blivit bättre med åren ävenfast jag inte gillar att höra ordet clown om man inte syftar på en kompis som sprider glädje utan allt de där sminket och stummheten. Att se clowner i samband med skräckfilmer kan ni ju bara tänka er hur jag reagerar..
.
Men insåg en sak när jag såg på ett avsnitt där de var demoner som hade världens smile, du vet ett sånt där överdrivet. De hade ett smile som skrämmer livet ur mig lite grann och självklart gör sminket lite grann.. men har jag en fobi för överdrivna leenden nu också?
?

Inga kommentarer: