Sidor

tisdag 22 mars 2011

Upp med tuppen och så in till Norrtälje. Satte mig i sal 18 som de stod på schemat, men tyckte de var lite konstigt. För alla som var i salen hade svenska-arabiska eller svenska-utlänska ordböcker och jag såg inga matteböcker någonstans, fick ju sin förklaring när läraren kom in.. de var svenska för invandrare. Gick till nästa korridor och hittade min mattelärare som sa att jag var ju där en timme för tidigt (!) men jippi.. satte mig i datorsalen.
.
Iallafall började min lektion tillslut, det gick faktiskt bra och jag är nöjd med läraren, Jens som han heter. Med andra ord behöver jag inte oroa mig för att råka kalla honom för fel namn som jag har råkat göra förut i skolan. Min kvinnliga lärare hette Jens ett antal gånger, inövat att kalla på honom vid situationer där de behövs hjälp.
.
Åkte till Hallsta och gick till gymmet och tränade en 40 minuter och sedan hämtade Jens mig. Sedan vart det att räkna ännu mer matte, men nu har jag inte många tal kvar att vara klar med tills imorgon och ska ändå på en hjälplektion imorgon så nu har jag lagt matte på hyllan, för huvudet är förfullt just nu.

Inga kommentarer: