Sidor

måndag 24 oktober 2011

Varför ska de alltid behöva vara ett sådant projekt att försöka sova? Verkar som många (läs min pojkvän) bara behöver lägga sig tillrätta och ta några djupa andetag och så sover de. Jag får försöka ta till alla möjliga metoder. Avslappningsövningar, läsa tills ögonen faller ihop, räkna får, käka naturmedel som gör en trött, stirra i taket, ligga och låsas sova, kolla på serier.. Ja, you name it och jag har försökt med det. Ibland så fungerar mina små försök men oftast måste jag verkligen kämpa för att kunna somna, iallafall på kvällstid när de är meningen att man ska sova. De gångerna som jag somnat i hyfsad tid, med andra ord innan 2 är när jag sover med Jens.

Lägger jag mig dock i sängen eller soffan på dagtid då somnar jag när de var meningen att jag bara skulle vila ögonen lite.. och då undrar jag hur fasen de kan gå så lätt då men inte på kvällstid? Spelar det in att jag var redan i magen var aktiv under just kvällstid, mellan 1-5?

Inga kommentarer: