Sidor

torsdag 22 november 2012

Andra dagen på praktiken avklarad men det innebär också att det var sista dagen som jag var på avdelning 1. Lite tråkigt då jag lärt mig namnen på de boende och lite vad de har för sjukdomar och lite hur dem fungerar. Idag vart det lite mer att göra, var med att fick upp tre boende och jag kände direkt att jag föll i min rytm som jag hade på Kristinagården. Men nästa vecka blir det två andra, här är det hjärngympa som gäller.

Fick även ge insulin idag och det kändes väldigt naturligt vilket var konstigt då de bara är min andra gång. Kändes bra att börja med de lite mindre nålarna och jobba sig uppåt sedan med sjuksköterskorna. Gjorde även fallriskbedömning och ADL-bedömning samt kommit igång med att skriv på första inlämningsuppgiften, ganska nöjd med mig själv. 

Imorgon är det tillbaka till skolan för föreläsningar och  sedan är det fredagsmys i min ensamhet då sambon åker hem till sina föräldrar. Jag stanna kvar då på lördag är den dagen jag längtat efter sedan förra månaden, nämligen tjejkväll! Åh, träffa brudarna igen och dricka vin och bara ha de allmänt bra.

Inga kommentarer: