Sidor

onsdag 30 januari 2013

Tillbaka blick

Den 19e en lördag var det dags för mig att ha halv åtta hos mig med tjejerna. Bjöd på tre rätters middag och det blev en hel del vin, som vanligt med andra ord! haha. Slöt samma med grabbarna som hade haft pokerkväll senare på kvällen och jag och J kom inte hem fören halv 5 på morgonen, så vart en dag i soffan där på söndagen.

I helgen var jag hemma i Hallsta under fredagen och lördag, farsgubben fyllde år på lördagen så firade honom med kinamat (han gillar inte tårta, jag som ville ha tårta! men men födelsedagsbarnet bestämmer). Träffade fine och tog en låååång promenad och man kan ju säga att märks att man inte är så aktiv längre som man var när man bodde i Hallsta och gick lång promenader med Fine flera gånger i veckan, måste bli ändring på det snart.. Senare på lördagen så firades kära svärmor som fyllde år tidigare den veckan men som flydde landet till London. 

Fick med oss Oskar hem till Norrtälje, just nu står han i hallen och jag tror varje gång när jag går på toa på kvällen att det är greven från Greveholm där.


Förra veckan började den nya terminen, T3 efter denna är halva tiden avklarad på utbildningen! Nu är det patofysiologi som pågår och det är spännande och mycket. Har hittills haft föreläsningar i allmän patofysiologi, Celltillväxt, differentiering, cellskada och reglerad celldöd, inflammation och läkning, tumörlära, klinisk kemi x2 och skulle haft i vätskebalans som vart inställd och vi fick uppgift istället. Den satt jag, Johnny, Joanna och Nellie och gjorde igår.


Pojkvännen överaskade mig en dag när jag kom hem från skolan, maten stod på bordet, ljusen var tända och en kladdkaka var gjord. Ibland får man vara bortskämd!


I måndags så åkte jag, Johnny och Nellie ut till Södertälje centrum och gick på body world utställningen på Tomtit. Den var spännande, skämmande, fascinerade och man fick en helt annan insyn och förståelse för människokroppen. Var lite meningen med att vi åkte att det skulle vara som lite prakiskt och roligt plugg eftersom vi ändå håller på att läser om sjukdomar just nu.  



Idag har vart en lugn dag, självstudier och jag haft faktiskt konstigt nog suttit och gjort lärandemål som ska läsas in eftersom det kommer på tentan. Lillesyster C kom in hit och pluggade lite hon med, jag skulle hjälpa henne med en uppgift men förstod inte riktigt vad läraren ville att hon skulle göra men gick nog bra tillslut. Hon satt och skrev i en timme här iallafall och skulle fortsätta hemma sedan.

Har självstudier imorgon också, skönt med lite sovmorgon och inte behöva pendla en massa nu när sl bara krånglar HELA TIDEN.



Inga kommentarer: