Sidor

torsdag 2 maj 2013

Maj månad, tiden bara flyger förbi. Så mycket har hänt under dessa 46 dagar då det har vart tyst här. Sommaren börjar närma sig och jag ser framemot den, ska jobba på roslagsdialysen som undersköterska. Är inte många kurser kvar på termin 3, mikrobiologi, farmakologi och vetenskapsteori och metod. En 6 veckors praktik har jag gjort, så mycket kunskap som ligger och trycker i huvudet. Min kropp börjar nu ta igen sig efter alla tidiga mornar (04:30), sena kvällar och alldeles för lite sömn. Men så himla kul det har vart!

Min mage som alltid vart lite krånglig har lagt i högväxeln, vilket resulterade i akutbesök och en massa stick i armarna. Men självklart är man frisk som en nötkärna (enligt kontraströntgen och blodprover), irriterande när man har så ont i tarmarna så man inte kunde stå eller sitta. Lite bättre har det blivit med det men still det känns. Magsäcken ska vi inte ens prata om, sönderstressad AB. Men får se om man blir lite klokare på den efter undersökningar och prover, väntar bara på remissen.

Nu vart de lite negativt här känner jag, det mesta är faktiskt bara bra om man tar minus magproblemen. Undra om man ska göra sin karl sällskap i sängen, för efter 6 veckors av tidiga uppgångar har jag, nattugglan börjat vakna klockan 7-8 av mig själv och somnar runt 23.

Inga kommentarer: