Sidor

tisdag 24 april 2007

Allvarligt, jag behöver börja springa.

Det har jag slagit fast idag eller jag har tänkt på det länge men nu fick jag bevis, eftersom vi hade idrott idag. Först spelade vi brännboll ute i det härliga vädret, så tyckte vi till en början men sedan vart det ohyggligt varmt.
.......
Jag träffade bollen varje gång (?),
jag undar när jag fick ett bollsinne egentligen.
Gjorde ett frivarv också, men inte var det slut med idrotten då inte.
Vi skulle springa spåret som är på 6 Km! Joo men, lycka till! Jag kom fram iallafall och snabbare än jag hade trott, jag joggade ibland och sedan gick jag mesta dels eftersom jag inte pallade värmen. Gick/joggade på 48 minuter och det är väl ganska bra för en otränad person som jag. Snacka träningsvärk jag kommer ha imorgon, vill inte ens tänka på det. Försov mig imorse IGEN! Hur lyckas jag egentligen?... Men jag hade glömt att ställa klockan på rätt tid så tio minuter hade jag på mig att packa väskan och klä på mig. Glömde inget idag iallafall ( Måste vara lite posetiv).
......
Måste bara nämna en sak om går dagen nu när jag kom på det.
När vi var ute och gick, Jag, Bertil och Gösta igår så var det en massa och då menar jag en MASSA sniglar på vägen.
Vi reagerade lite annulunda på det.
Bertil, Hon råkade trampa på dom så man hörde bara hur skalet gick sönder. ( jag tyckte synd om dom)
Gösta, Hon sprang runt och skrek varje gång hon såg en stor singel.
Jag, Gick och kollade ner i backen för att inte trampa på någon snigel, eftersom jag tyckte synd om dom Bertil trampade på.
......
- Bengt

Inga kommentarer: