Sidor

lördag 14 april 2007

Första inlägget.

Jag har då på prov gått över till blogspot från blogg.se för att kolla vilken som fungerar bäst. Eftersom jag har hört att denna sida ska vara bättre så är det bara upp till bevis.
..................................................................................................
Dagen började med att man väcktes vid nio tiden av Fines pappa. Varför man måste gå upp så tidigt i det huset har jag inte fattat.. Men iallafall vi vaknade till Fine före mig såklart. Åt frukost och fick sällskap av Stoffe och Jocke. Tror att Jocke är lite rädd för mig, men det verkade gå över för tillslut vågade han sätta sig brevid mig. Man kan ju börja undra vad Fine har sagt till honom egentligen. Åkte hem för att göra det jag skulle ha gjort igår egentligen. Jag hade lovat pappa igår att dammsuga av mattan i tvrummet men idag så tog jag hela rummet eftersom jag inte gjorde det jag hade lovat. Ska träffa Fine igen senare idag, både hon och jag har saker att göra hemma. ......................

Jag har ju inte spenderat speciellt mycket tid hemma nu under lovet. Kanske 2-3 timmar per dag kanske ibland var jag inte hemma alls. Men det blir ju så när det är lov, man umgås helldre med sina vänner. Och när man har kompisar som man vill umgås med nästan varje dag blir det väldigt svårt att slita sig ifrån dom. Det räcker med att man knappt har tid när man börjar i skolan sedan.
..........................................

Det är nu 20 grader utomhus! Fick den nyheten från pappa just.
.......
Hur varmt det egentligen blev har jag ingen aning om. Det var tillräkligt varmt för att ta på sig bikiniöverdelen och ett par shorts, lägga sig i soffan ute på altanen med en bra bok och bara njuta av värmen. Sedan vart det så varmt istället så att jag tog och hämtade hallonsorben från frysen. Caroline och Jenny satt ute med mig och pratade tjejsaker, med andra ord sådant av intresse. Vi har bjudna på middag hos Sussi och åt tacos där. När vi kom dit märkte vi att dom inte köpt gräddfil så jag erbjöd mig att gå ner till bilisten och handla. Jag brukar inte vara ute och promenera själv men nu när jag gjorde det så spinnade människor, ord och händelser runt i mitt huvud som någon jäkla extremkarusell. Ringde Fine när jag hade ätit klart och hörde om vi skulle gå en sväng. Hamnade hemma hos mig tillsist och satt vid datorn och hade kul. Kanske ska träffas en sväng imorgon igen, vi har inte träffas så mycket på lovet eftersom hon har spenderat mycket tid med Robin. Men jag förstår varför och jag hjälpte till och med till att lägga "schemat" som vi kallade..............
...........
Njut av livet!
/ Bengt

Inga kommentarer: