Sidor

tisdag 17 april 2007

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

..Det är rubriken på boken som jag lånade idag från skolan. En snabb läst bok som kan vara lite svår förstårligt. Skriven av Gunnar Ardellus.
..........
- Tror du att du skulle vilja vara med mig om du kunde läsa mina tankar?
- Allt du tänkte på?
- ja.
- Jag vet inte riktigt, hur skulle jag kunna veta det?
- Det kan man inte.
- Sida 53.
...........
Till en början finns alltid valet att vara ensam. Sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat välja dig, som istället har flyttat in i dig så att jag måste vara med dig för att kunna vara med mig själv?
- Sida 73.
........
- När vet man att det är slut?
- Kanske när man känner sig mer kär i sina minnen än i den man har framför sig.
- Sida 114.
........
Det kramas så hårt de kan, förtvivlat hårt. Det känns som alla kramar de någonsin givit varandra samtidigt. Munnarna glider mot varandra, de har inte riktigt förstått att det är slut, ingen har tänkt på att meddela dem den sorliga nyheten. De närmar sig varandra som den naturligaste sak i världen, som de alltid hört ihop.
- Sida 117.
....
....
...
Men nu till dagen.
Var i skolan, precis som jag skulle vara. Var roligt faktist, tills jag skällde ut min lärare. Men jag hade faktist rätt till det! Kimberly har fått ett nytt smeknamn, Krullkossa. Hennes hår ståd rakt upp. Efter skolan så fick jag sms från Bertil som undrade om vi kunde umgås efter skolan, Självklart! Åkte dit direkt och åt middag med henne. Låg sedan ute på stuttsmattan med täcken runt oss. Pratade en massa, Bertil fick sina utbrott och sedan så skrattade precis som vi brukar. Bertil fick hicka av allt skrattande och vart då: Emma, The Frog. Hon lät precis som en groda.Låg sedan och kollade på molnen som svävade förbi. Hittade katter, hundar, Adam, snablar..Ja det mesta.
.....
- HERRE GUD! han våldtar mig!
Hur det kan vara så roligt kan jag inte förstå, men det var skrattattacker iallafall.
........
- Emma började tänka med sin lilltå idag vilket har gjort att hennes IQ har höjds.
....
..
Kanske ska förklara vilka Bertil och Gösta är.
Bertil- Emma
Gösta- Fine
Lätt och enkelt.

Inga kommentarer: