Sidor

onsdag 18 april 2007

What a beautiful lie.

Jag har blivit stolt ägare till ännu ett hem!
Numera har jag två i Hallstavik och ett i Herräng, Emmas föräldrar har fått ett extra tillskott i familjen. En så kallad sladdis. Skolan var helt okej, hade genitik som jag älskar. Det var väl höjdpunkten i skolan. Men man kan ha flera höjdpunkter på en dag, Bertil vart dagens andra höjdpunkt. Men det är hon ju alltid. Hon kom hit efter att hon vart hemma en sväng, vi satt och skrev lite ilskna texter på datorn. Jag ville ha glass och övertalade henne om att gå ner till centrum, pappa betalade då eftersom jag handlade grönsaker till middagen. Sedan fick vi skala potatis, Bertil fick en lektion ifrån min pappa hur man skalar en potatis för tydligen gjorde hon HELT fel. Emma vart ner kallad till mina föräldrar när vi kollade på John Tucker must die, hon fick ett Hemligt uppdrag. Och eftersom det är hemligt kan jag inte avslöja det. Vi har skaffat en minnesbok som vi hoppas kunna fortsätta med, någolunda iallafall. Vi ska läsa den när vi blivit gamla.
......
Bertil och jag har blivit helt tokiga i: 30 Seconds To Mars.
Men vi har en varsin låt som vi bara älskar, än så länge.
.........
Måste då bara lägga ut texten:
........
Lie awake in bed at night And think about your life.
Do you want to be different? Try to let go of the truth.
The battles of your youth'.
Cause this is just a game. It's a beautiful lie.
It's the perfect denial , Such a beautiful lie to believe in.
So beautiful, beautiful it makes me..
It's time to forget about the past.
To wash away what happened last.
Hide behind an empty face. Don't ask too much, just say..
'Cause this is just a game. Everyone's looking at me.
I'm running around in circles, baby.
A quiet desperation's building higher.
I've got to remember this is just a game.

Inga kommentarer: