Sidor

fredag 20 april 2007

Jag börjar någ att bli senil.

Bra start på morgen måste jag påstå,
Först försover jag mig sedan så hittar jag inte mitt busskort! Letade runt i alla jackor,trappan,tvrummen och till och med i skorna (!) Men nej, det är spårlöst försvunnet. Men jag kom med bussen iallafall eftersom jag nu har skrivit det nationellaprovet i Engelska, det skriftliga. Det gick bra ( tror jag ) och nu får vi göra vad vi vill tills vi ska ha svenska lektionen. Vilket blir 10.05 så jag sitter här tills dess att vi börjar, har ju turen att sluta sedan efter svenskan. Men tillbaka till mysteriet med busskortet, jag tror att det ligger på mitt överkast, kanske jag är inte helt säker men jag tror att jag kastade något på sängen igår.
.....
Jag får kolla sedan när jag kommer hem om det stämmer eller om jag måste vända upp och ner på mitt rum. Jag börjar bli lite senil tror jag, eller jag har bra minne men.. aa, vet inte hur jag ska försvara mig. Vad jag ska göra när kommer hem vet jag inte, ta på mig mina pyamasbyxor och gå runt i dom resten av dagen kanske. Eller så kanske jag träffar någon kompis, men det skulle vara skönt att inte ha något alls att göra. Jag kanske måste sätta mig att plugga idag och imorgon så jag blir klart med skolarbetet till nästa vecka, men jag säger att jag ska göra det men sedan kommer det mycket viktigare och roligare saker imellan och då skyter jag bara upp arbetet.
......
Lånade två böcker som jag kan läsa nu i helgen
( även fast jag läser tre till hemma ).
Linas kvällsbok första och andra.
Måste ju kolla om böckerna är bätte än filmen.
....
Jag vill så gärna säga, men jag kan inte.
Jag vill så gärna skrika, men jag får inte fram det.
Orden fastnar i halsen på mig, kan inte säga ett ord.
Och jag som inte kan teckenspråk, skulle jag kunna det skulle jag väl få kramp i fingrarna också.
- Bengt
....

Inga kommentarer: