Sidor

söndag 20 maj 2007

Dagarna som har passerat.

Har inte skrivit på ett tag och det har känts lite konstigt med tanke på att jag brukar skriva varje dag, men har inte haft någon lust nu och dels har jag inte haft tillgång till en dator. Kan börja skriva om:
.....
Torsdagen, då var jag med Emelie och Fine. Vi träffades och gjorde lite allt möjligt kollade på film iallafall så mycket minns jag. Det var nämligen The Nightmare Before Christmas, Fine har velat se den hur l ä n g e som helst! Sedan sov jag kvar hos Fine det var meningen att Emelie skulle göra det samma men hon var lite sjuk så hon åkte hem vid halv två istället.
........
Fredagen, då gick jag upp tidigt och fick totalt bara sova fyra timmar. Åkte med mamma och syskonen för att hälsa på min gudmor som var med om en bilolycka för några veckor sedan. Men innan det så var vi och shoppade loss, köpte lite små saker eftersom jag egentligen är pank. Annars gick det bra och det var skönt att träffa Jeanette och se att hon faktiskt levde, hon borde egentligen vara död... det är hemskt att tänka på det hon fick ena örat av slitet så det har hon fått fixa till och sedan bryit en arm men båda benen så där hade hon en massa styngn och det såg ganska hemskt ut men hon klarade sig lidrigt undan. Började prata om olyckor och tydligen så har mamma vart med om en bilolycka hon också, även där borde hon inte ha klarat sig men hon hade änglavakt och klarade sig utan ett ända sår (?). Kom då på när vi diskuterade att jag satt i våran bil som fick sladd och snurrade ner för backen precis som mamma fick stopp på bilen åkte en långtradare förbi. När jag satt och berättade kände jag samma känsla i kroppen som jag jag gjorde då, det var inte så kul. Men när vi väl åkte hem igen så åkte jag hem till Fine igen, jag skulle sova där eftersom vi åkte till Åland dagen efter.
........
Lördagen, gick upp tidigt igen efter bara några timmars sömn igen. Ställde oss och väntade på bussen till Färjan. Där fick åter igen frågan om jag och Fine var syskon, den frågan kom från en av två halvfulla gubbar som också skulle med färjan. Det gungade en del på båten och jag vinglade runt som om jag var alkoholpåverkad ( vilket jag kan intyga att jag inte var ). Var en trevlig resa med Otroligt snygga utsikter, och då pratar jag inte om vattnet eller så utan om killarna på båten. Grrrr säger jag bara! Jag var paparazzi ett tag och fick några bra bilder på snyggingen som fick en tia av både mig och Fine. Kom fram till Åland och åkte först ut till Fines gammel mormor och lämnade saker sedan åkte vi med Fines kompis Jessika ut till Toffe. Resan med bilen kunde jag lätt skippa med tanke på att jag knappt klarade att sitta där. Utan bilbälte och när ens gudmor nästan miste livet i en olycka. Skulle som sagt hämta saker hos Toffe som Fine hade glömt men inget av det som låg framme var hennes. Senare där på kvällen när vädret blivit bättre så gick vi till Mariehamn och Fine guida mig där. Kom fram några "gubbar" och frågade vart man kunde äta, kunde ju inte vi svara på eftersom jag inte vart där förut och Fine inte visste. Vi fortsatte gatorna ner och kom till en park och jag var bara tvungen att åkte på en sak med typ cyklar som man trampar på för att åkta runt. Vart blöt om byxorna men brydde inte mig så mycket. Kvällen följdes av en massa skratt, tror inte jag har skrattat så mycket med Fine på ett tag. Vi pratade om svensk husmanskost om man lessnar på det så tar man utlänskt, Fine fattar vad jag menar. Jag vart pissnödig och det ledde till att vi gick hem och gick på toa imellan och sedan ut igen.
Men när vi gick där så sa Fine:
- jag behöver också gå på toa.
då svarade jag:
- Ja, jag känner det.
det gjorde bara att vi skrattade ännu mera. Sedan så efter att skratta så vi hade ont i magen så vart vi seriösa och pratade om saker som är jobbigt. Det var skönt att ha Fine där och bara prata.
......
Söndagen, Då åkte vi hem igen och vilken jäkla kö det var till båten! Tur var så kände Fine någon där i kön så vi smet före, det var någon Johan som vi sedan hade sällskap av på båten. Kom hem till Hallsta men stannade inte så länge, vi tömde Fines vattenblåser och körde sedan ut till Herräng till våran gubbe där. Där tog vi en promenad till en strand och där gick vi och hade kul, pratade som vanligt och åkte sedan hem. Nu sitter jag då här och skriver. Det var någ dagarna i stora drag.



- Patricia

Inga kommentarer: