Sidor

måndag 14 maj 2007

Ibland är det lätt att glömma, ibland inte.

Lördagen spenderade jag först med Bertil som hade blivit lite bättre och vi hade ganska mycket att ta igen eftersom hon och jag inte hade setts på ett par dagar. Bertil lyckades få pengar av sin pappa och vi gick till kuggen och handlade glass till oss och hennes pappa och syster. Fick smaka någon godis som Bertil gillar, den hade vissa minnen. Den kvällen var det ju Eurovision song contest 2007 och det skulle man ju kolla på, Gösta kom och hämtade mig med moppen och vi körde ut till Tulka där vi var med Emelie och Nella. Kladdkaka bjöds och jag åt upp kanske halva det sa Gösta iallafall. Åkte hem därifrån vi tolv men först kom vi inte iväg för att tändstiftet i moppen var fuktigt så vi fick kicka ganska mycket men det gick igång iallafall.

Söndagen så åkte jag ut till Skutskär för att gratta min kusin Kim som vart 20, jag visste inte hur gammal han var faktiskt. Först var han inte hemma men det var han tydligen ändå och jag kunde lätt se att han var bakis. Min andra kusin Ann-katrin kom också vaggande dit, hon är gravid och det ser ut som hon svalt en hel melon. Bara längtar tills den vill komma ut! Beräknat är vecka 26 men vi får väl se hur det blir. Kims flickvän Frida kom också över har inte pratat med henne förut men det passade man på att göra nu. En ny mobiltelefon fick han av Frida och hennes familj men han är tydligen dålig på att hålla reda på dom så vi får se hur länge den finns. Annars gjorde vi inte så mycket satt mest och pratade, gick ut en 6 km gjorde vi också men kim höll på att dö på kupppen och han ska träna fotboll?. Somnade i bilen hem gjorde jag också och när jag kom hem så la jag mig i sängen, somnade nästan när jag fick ett sms från Bertil som hörde om vi skulle gå en sväng med Peppe eftersom dom redan var i Hallstavik. Gick en sväng och mötte Amanda, hälsade på henne och hundarna. Kom till Bertils Mormor och morfar tror jag att det var och fick kladdkaka där också. Åkte hem därifrån när dom skulle dra sig hem. Gjorde ett arbete på datorn och gick sedan och la mig.

Idag så är jag idiotförklarad! Jag skulle tydligen inte börja förens 12.35 idag och jag har vart här sedan klockan 09.00. Har bara sällskapsdjur idag så det är ganska lugnt men ändå..sitta här i några timmar utan att ha något alls att göra, först så hade jag sällskap av min busskompis Robin och fick kolla hur hans rum på skolan såg ut och sedan fikade jag med han och hans kompisar. Nu har jag gjort några små ändringar på arbetet men har ingen att göra.
Suck, suck, suck och åter suck. Men som Robin sa "Ibland är det lätt att glömma, ibland inte". Idag ska jag träffa Beril och hon ska hjälpa mig med en läxa, annars vet jag inte vad jag ska hitta på idag men den som lever får väl se.
.....
Och Emelie du frågade vilken kanal Kyle XY går på och det är kanal 5!
......
Mina klasskamrater är bra roliga ibland och säger lite fel.
Freya skulle förklara ordet Cynisk och det var såhär:
- Cynisk är som... JÄKLA BAJS PENNA!
Hum, tror inte det var rätt Freya.
Sabina skulle prata om hur man väger en valp:
- Man tar valpen i famnen när man ska väga och ställer sig sedan på vägen.

- Patricia

Inga kommentarer: