Sidor

torsdag 10 maj 2007

Med en Tiger i sängen.

Vat ska jag skriva egentligen?
hum.. Kan väl börja med att förklara " med en Tiger i sängen " jag menar då inget sexuellt utan jag pratar om våran lilla katt. Min pappa kallar honom ( Musse heter han) för Tiger. Den katten måste känna på sig saker, för att han brukar aldrig sova i mitt rum om inte jag är upprörd eller något åt det hållet. Så igår ståg han där utanför min dörr och skulle promt komma in ävenfast jag visste att han skulle vilja ut efter några minuter, Han gillar nämligen inte stängda dörrar. Men han hoppade upp och la sig där hos mig, kurrade ihop sig tätt intill mig som om han visste hur jag kände. Spinnande låg han där medan jag klappade honom och jag kände mig genast mindre ensam. Han är min nya sängkompis, han har sovit hos mig i tre dagar nu. Djur känner på sig när inte något står rätt till...

I tisdags så åkte jag, Gösta och Johannes moped ut till Bertil med huvudvärk. Vi skulle egentligen inte stanna där så länge utan bara säga hej och lämna av filmerna som hon ville låna, men så vart det förstås inte. Vi var där kanske 45 minuter och under den tiden så pratade vi och gullade med Johannes, den Casanovan gullade in sig hos Bertil. Vi åkte sedan hem och sedan har dagarna bara rullat på igår ( Onsdag ) så satt jag och pluggade i 1,5 timmar. Gjorde inge mera den dagen förutom att prata en jäkla massa i telefonen, pappa kommer garanterat att strypa mig när vi får denna månads telefonräkning.

Idag skulle jag egentligen träffa Gösta men hon kom på nu att hon ska på lydnasträning med Zazza. Så jag funderar på att bara slappa eller så gör jag en läxa för då är jag klar med allt jag låg efter med. Det känns skönt, slipper ha panik för att jag inte har gjort det. Men jag var med Henne ändå.

Måste bara nämna en sak: Idag på bussen in så satt den en tjej snett imot mig och tuggade tugggummi med öppen mun! Disgusting!

Finns inte så mycket att skriva eller det finns mycket som jag skulle kunna skriva men det skulle inte hjälpa.
Så då kan jag lika gärna skita i det.
- Patricia

Inga kommentarer: