Sidor

söndag 17 juni 2007

Gröna Lund <3

Som sagt nu är det sommar och då spenderar man inte lika mycket tid framför datorn, det vill säga om man inte har något att göra kan det hända att man hamnar framför skärmen.
Det kommer väl att bli så att jag inte skriver varje dag och istället skriver om flera dagar på en gång men det är ju inget nytt. Har haft fullt upp sedan jag slutade skolan med både det ena och andra. Dom tidigare dagarna har jag som sagt skrivit om i stora drag och det blir väl så nu med fredagen och lördagen. I fredags masade jag och Fine upp lika tidigt som tuppen eller okej det var att ta i men runt sju var det i alla fall och med tanke på att vi somnade sent så var det jobbigt. Och varför vi gick upp så tidigt var för att kolla på min kära gamla centralskolas skolavslutning, jag var mest där för att träffa Emma men det vart ju så att man kollade på hela långa avslutningen. Den rektorn, suck hon verkar inte veta vad ett KORT tal är för något. Linus han rappade sin egen låt och den var bra. Nu när jag nämnde att jag och Fine var uppe sent så såg vi faktiskt när detta årets nior kom hem från den kända: Niornas middag. Men nu fortsätter jag ifrån där jag var, iallafall när skolavslutningen var avklarad var det bara att gå upp till VIP (Emmas forna arbetslag) och vänta på när hennes klass tog avsked av varandra. Emma hon började gråta och det smittade snabbt av sig till mig, Fine och Therese men vi lyckades hålla tårarna borta. Vad som hände sedan är inte så mycket att berätta om faktiskt gick och hoppades på att få se några gråtandes i 9c ( Häverölaget, mitt gamla ) men nej, inte där fanns det några våta kinder förens Emma var där och fick igång stället. Men måste säga att det var tråkigt att inte flera grät om man tänker efter att alla i min klass förutom Tobbe och Emelie grät när vi slutade. Men skit samma det var roligt, låter knas men det var det faktiskt att se att några har känslor och då menar jag inte att bara för att man inte grät att man är känslolös det påstår jag inte. Hoppar till vad som utspelade sig på kvällen istället, då träffades Jag, Fine, Emma, Tove, Amanda, Adam, Tobbe, Linus och Robin för att klå varandra ( Tjejerna vs. Killarna) i Singstar, som det vart oavgjort i och sedan kubb där killarna var överlägsna det måste jag faktiskt säga. Idag har hela gänget ( Emma saknades! ) till Stockholm och spenderade dagen på GRÖNA LUND! En dag att minnas. Jag är faktiskt stolt över mig själv eftersom jag åkte Extrem och Fritt fall även fast jag knappt vågade. Alla hade roligt men jag tror att Robin kunde ha haft roligare om han inte bara hade behövt passa våra väskor eftersom han själv inte fick åka något som kan skada hans mjälte/lever. Men det kommer en gång nästa år och hoppas på att han får åka runt med oss andra då. Kan inte förklara en sådan dag i ord så bilderna får tala för sig.


Tillägnat Emma <3

Vi hade tur med vädret iallafall eftersom det var prat om att det skulle regna men det gör det idag istället. För vi hade jätte fint strålande väder.

-patricia

2 kommentarer:

Anonym sa...

alla vi i 9C grät men iaf! :S

Anonym sa...

ja, det våre ju trevligt att man skrev sitt namn om man har något att säga?. Jag har inte påstått att ni i 9C inte grät det var inte MÅNGA som gjorde det när jag var där, Iallafall vad jag såg.
- patricia