Sidor

onsdag 11 juli 2007

Varför stänger man inte av datorn?

Nu börjar det äntligen bli äkta sommar väder igen och bara för det så sitter jag här inne. Funderar på om jag ska ut och sola en sväng men det lär ju inte bli så om inte pappa tvingar bort mig från datorn. Imorse när jag hade ställt väckarklockan så vaknade jag knappt av den, slog bara till den och fortsatte att sova. Men jag var smart någ att komma upp i tid eftersom jag skulle klippa mig klockan 12. Emma det var hon som låg och sov längst. Klippningen vart jag nöjd med, men man märker någ ingen större skillnad eftersom jag håller på att spara ut mitt hår och därför inte klippte så mycket på längden. Det var mest luggen som vart omgjord. Efter att jag klippt mig åkte jag hem och sedan hem till Tove där jag och hon åt glass och Emelie åt vindruvor. Hon satt någ och suktade efter glassen kan jag säga men hon stod på sig och åt inte något, även fast jag försökte få henne att äta. Fine kom förbi en sväng fast hon hade huvudvärk, hon skulle noppa Toves ögonbryn eller ögonbröd som hon råkade säga för någon dag sedan. vad som händer i kväll visar sig väl, just nu känner jag bara för att vara en soffpotatis framför tven med dosan i högstahugg.

- Varför stänger ni inte av datorn?
- Den skulle ju vara avstäng då!
ja, så kan det låta när jag och Emma försöker vara smarta klocka 3 på morgonen.
....
Även fast att solen skiner och sprider värme så är insidan frysen och mörk.

Inga kommentarer: