Sidor

tisdag 28 augusti 2007

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

..
Inuti kroppen lämnar mörkt röda eldkulor hjärtat och forsar ut, värmer upp händerna och ben tills det bränner och brinner och gömmer sig. Händerna famlar, bröstet fylls med våt cement och det hugger till och jag vet inte om jag brister eller stelnar.


- Jag tror inte att varje människa är unik. Om varje människa är unik så är unik ett rätt onödigt ord.
- Tror du inte att varje människa har något som gör just den speciell?
- Kanske, men i så fall har folk till nittionio procent något som gör dem tråkiga.
- Och du, är du en av dom få människor som inte är tråkiga?
- Jag tycker inte att jag är mer uppseendeväckande än någon annan. Skillnaden är att jag har upptäckt att jag inte måste gå runt och låsas att jag har en personlighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror nästan jag älskar den där boken, vet inte hur många gånger jag läst den nu! :)