Sidor

måndag 19 november 2007

Vissa minnen bleknar med åren, andra förstärks
och vissa minnen vill man bara radera ut.
...
Jag förundras över hur våra hjärnor kan lagra så mycket innanför vårat två nävar stora hjärna. Minnen, nummer, dagar, år, händelser, människor och ansikten plus en hel del mer finns där inne. Förvarat i våran fantastiska hjärna, skyddad från omvärlden och människorna runt omkring oss. Hur tusan kan allt få plats på en sådan liten yta? Jag har flera gånger känt att nu får jag inte in mera i huvudet men på något sätt får jag in mera. Kanske inte just av skolämnen men jag får ju intryck och minnen varje dag som jag lagrar där inne i mitt eget privat förråd. Det är minnena som jag håller kärast, närmast mitt hjärta. Vissa minnen bleknar med åren, andra förstärks och vissa minnen vill man bara radera ut.

Inga kommentarer: