Sidor

torsdag 17 januari 2008

Levandedöd med en ålder av 200 år.

Inte blev det många timmars sömn vart det inatt, när jag väl stängt av datorn efter övertalning kunde jag inte somna. Istället låg jag där och började känna en känsla komma över mig, saknad. Jag lät mig för några minuter finna mig i den värkande saknaden men tillslut tog jag fram min bok och försvann in i bokens hemska värld där våldtäckter, misshandel och kontant rädsla är hennes vardag. Bokens innehåll dämpade saknaden men den gjorde sig fortfarande påmind, när och hur jag somnade har jag ingen aning om. Vaknade gjorde jag iallafall så på något sätt måste jag ha somnat, men det är lika tomt att somna ensam som att vakna ensam. Så det vart bara att snabbt klä på mig och göra mig iordning för ännu en dag i skolan. Första lektionen är projekt och företagande men det är snarare en slappar lektion. Sedan har vi idrott men ska ha teori men det glömde jag i min dvala i morse så jag har med mig en hel väska med idrottskläder. Sista lektionen är engelska och då är det nationelltprov..tur att man slutar efter det iallafall och att man får träffa min Emma när jag kommer hem. Hon och jag ska kolla på filmen Melissa P och bli höga på Coca-cola zero. Det är bra att jag har något att göra när jag kommer hem så att mina tankar inte är fria att leka runt. Annars så känner jag mig som en levandedöd som inte har ätit eller sovit dom senaste 200 åren eller något.

Inga kommentarer: