Sidor

onsdag 12 mars 2008

En sjuklings dag.

Vaknade klockan halv nio av väckarklockan som ringer för att få upp min pojkvän till skolan. Stänger av klockan och trycker sig närmare honom för att försöka få upp värmen i kroppen, har haft växlande mellan kallt och varmt i kroppen hela kvällen. Jag blir tvungen att tvinga upp min pojkvän ur sängen ävenfast jag helst skulle vilja kedja fast honom för att få honom att stanna. Klockan är runt halv tio när han går och jag lägger mig i sängen för att somna om, men sängen är inte den samma och sömnen är som bort blåst. Lägger mig i soffan med täcket och kudden. Caise vill gosa hon med och lägger sig bredvid min mage. Resten av dagen spenderar jag där i soffan, zappar runt bland dåliga program och beslutar mig tillslut att kolla på den nya filmen förtrollad. När filmen tar slut får jag ett plötsligt sug på att se CSI och sedan Buffy. Så en del tv och film tittande har jag allt klarat av även fast jag har vart totalt rastlös. Jämt när jag är hemma och är sjuk får jag för mig att städa, denna gången var det garderoben som städades. Just nu sitter jag här och väntar på att Pontus ska komma, men det kommer dröja 2 timmar. Studerar knaskatten som nu har jagat sin egen svans i 5 minuter, hon vart badad och svanstippen är våt.

Inga kommentarer: